Pagina 2 ~ CAFEAUA BENEFICII SAU DESERVICII
Autor: Diana COMSA
asdasdas |
|
|
MSN a alcatuit o lista a proprietatilor cafelei, ca tu sa poti maximiza efectele benefice ale cafelei si sa incerci sa le minimalizezi pe cele negative.
Ajuta memoria pe termen scurt
Cercetatorii au demonstrat ca abilitatile ce tin de memoria pe termen scurt si reactii sunt mai ascutite imediat dupa consumarea cafelei (cu cafeina). Chiar daca ai testat adesea pe propria piele acest aspect, a devenit oficial abia in noiembrie 2005, o data cu finalizarea studiului realizat de Radiological Society of North America.
Scanarea creierului a aratat atunci ca, dupa o cafea, regiunea din creier care tine de memorie si atentie lucra intens.
Nu da dependenta
Cafeaua tine mai degraba de obicei, de tabiet, niciun studiu nu reusind sa demonstreze ca da dependenta. Totusi, simptomele de sevraj, in lipsa ei, sunt, in mod paradoxal, reale. Chiar si cei care nu consuma decat o cana de cafea, dimineata, se pot alege cu dureri de cap in lipsa acesteia.
Aceste simptome ale sevrajului pot varia de la usoare dureri de cap, iritabilitate, pana la moleseala sau dureri musculare, stare de voma, vedere incetosata si chiar depresie usoara. Totusi, s-a demonstrat ca cine isi doreste sa se lase de cafea poate.
Cafeina are efect imediat, acesta scazand chiar si dupa 5 minute
La fel ca si drogurile, cafeina este imediat absorbita de organism. La cateva secunde dupa ce ajunge in stomac, cafeina penetreaza tractul digestiv si se imprastie in intregul organism, prin sange. Indata ce ajunge in creier, "drogul" isi pierde din potential si efectele sale stimulante.
Te ajuta sa respiri mai usor
Un raspuns biologic la cafeina este acela ca deschide bronhiile, favorizand o respiratie mai profunda. E unul dintre motivele pentru care cei mai multi imperecheaza tigara cu cafeaua, altfel fumatorii avand senzatia de sufocare, inabusire.
In stransa legatura cu osteoporoza
Din pacate, cafeaua are si ea pacatele ei, unul dintre ele fiind acela ca favorizeaza osteoporoza, boala care face ca oasele sa fie slabite, fragile si casante. Cafeina are ca efect eliminarea calciului in urina.
Chiar daca nu e cauza acestei boli, cafeina are si ea contributia ei. Persoanele care risca sa faca osteoporoza si nu se pot lasa de cafea sunt sfatuite sa bea un pahar de lapte in plus.
Poate creste colesterolul
Daca bei cafea filtrata, nu ar trebui sa-ti faci griji. Insa daca o preferi pe cea nefiltrata, espresso sau la ibric, poate ar fi cazul sa faci mici schimbari, spun cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins din Baltimore.
6 cesti de cafea pe zi, nefiltrata, maresc colesterolul rau, s-a mai aratat in studiul realizat in 2001. In cazul cafelei filtrate, substantele nocive, care cresc colesterolul, nu ajung in ceasca.
Din pacate insa pentru cei care prefera cafeaua nefiltrata, riscul de a se imbolnavi de inima exista si este mai mare decat cel pe care il dau tigarile, presiunea arteriala mare sau obezitatea, dupa cum a aratat o alta cercetare realizata in Olanda.
Vestea buna e ca dupa cateva saptamani de cand se face trecerea la cafeaua nefiltrata, colesterolul scade deja, la fel ca si riscul de boli de inima.
Data introducerii: 22-03-2010
Comentarii vizitatori
Pagina 2 ~ Alte articole din aceeaşi categorie:
TRAIAN BASESCU IL BOTEAZA PE FIUL PRINTULUI PAUL SI AL PRINTESEI LIAMAGISTRATII CCR SUSTIN CA NU SUNT ANCHETATI DE ANICEL MAI SCUMP COVOR DIN LUMEBEATLES-II IERTATI DE VATICAN A DOUA OARADETOXIFIEREA ORGANISMULUI DUPA FESTINUL DE SARBATORIHIDRATAREA CORECTA DE PRIMAVARARICKY MARTIN A RECUNOSCUT OFICIAL CA ESTE GAYMELESCANU DESPRE ACHIZITIONAREA AVIOANELOR F16:"TREBUIE PUSE MOTOARE NOI": IULIANA MARCIUC SI-A COMANDAT VERIGHETECAFEAUA BENEFICII SAU DESERVICIIS-A EXPLICAT STIINTIFIC: DE CE JOHNNY DEPP LE INNEBUNESTE PE FEMEI, PE CINE A MAI IMPRESIONAT SHEAN CONNERYTINUTE DE INSPIRATIE MILITARARADU MORAR: ANTONESCU NICI IN COSMARURILE LUI NU E DE DREAPTAROMANIA ESTE SINGURA TARA CARE A DECIS SA FOLOSEASCA TOXICUL "INITIUM" SUSPECTAT A FI UNA DIN CAUZELE CANCERULUI DE COLONCELE MAI DESE MINCIUNI SPUSE DE BARBATI FEMEILORMIHAELA M-a AGATAT INTR-O DISCOTECA, DECLARA ELANCUM TRANSFORMI MISCAREA IN STIL DE VIATAUN ICEBERG GIGANT S-A DESPRINS DINTR-UN GHETAR DIN ANTARCTICAO DIETA SANATOASA ESTE SI O DIETA COLORATA!CULORI DE PAR SI TENDINTE IN PRIMAVARA LUI 2010